НАСТАВАК ПРОЦЕСА ДУАЛНОГ ОБРАЗОВАЊА ИЗМЕЂУ УЧЕНИКА СРЕДЊЕ СТРУЧНЕ ШКОЛЕ ЕТШ“НИКОЛА ТЕСЛА“ И ЈКП“НАИССУС“

Након почетка сарадње ЈКП“Наиссус“ са ученицима средње стручне школе“Неимар“, у духу добре праксе настављен је процес дуалног образовања, који је назначен потписивањем уговора између Горана Милосављевића, директора ЈКП“Наиссус“, Небојше Соколовића, директора Електротехничке школе ЕТШ“Никола Тесла“, ученика и родитеља. Свечаном чину је поред наставника ове школе присуствовала и др Марија Ранђеловић, чланица Градског већа задужена за образовање. Том приликом је истакла како је дуално образовање прави пут и добар начин повезивања образовања и привреде, тако да по угледу на развијене европске државе, млади људи већ у току школовања стичу знања и искуства у реалној пракси, и оно најважније да обезбеђују себи професионалну будућност у колективу, где већ познају старије колеге, начин рада и радно окружење.

Стављањем потписа је закључено увођење професионалне праксе у Јавно комуналном предузећу “Наиссус“ за: 5 ученика, са занимањем – електричар и још 5 ученика са смера – електромонтер мреже и постројења. Директор овог предузећа Горан Милосављевић је у кратком обраћању истакао да је ЈКП“Наиссус“, као одговорно предузеће међу првима у Граду Нишу кренуло у процес дуалног образовања, који обезбеђује дефицитарне кадрове у времену будућем, тако да су стручни млади људи добродошли и биће им обезбеђени одлични услови и професионална пажња свих запослених, како би се лакше уклопили и што боље остваривали радне задатке.

Сарадња са електротехничком и другим средњим стручним школама је од кључне важности за наставак пројекта дуалног образовања, где са једне стране ученици стичу знања уз професионалну праксу а са друге привредни субјекти обезбеђују преко потребне кадрове за несметани радни процес и будући развој. Ово је добар пример који потврђује стратегију образовања Владе Републике Србије, њено опредељење за модел дуалног образовања који ствара извор неопходних кадрова за планирани привредни развој и обезбеђује професионалну песпективу младим људима.